מאמרים

חנוכה

הדפסה

פורסם ביום שני, נובמבר 29, 2010

כיצד נעבור את חג החנוכה בשלום?

סופגניה פשוטה מכילה בין 350 ל-450 קלוריות, בעוד שהסופגניות המתוחכמות יותר,עם מילוי שוקולד או ריבת חלב, מכילות עד יותר מ-500 קלוריות.

במילים אחרות, אם נאכל במשך ימי החג סופגניה אחת בכל יום, בנוסף לתזונה הרגילה, נסיים את החג עם קילו נוסף במשקל.

אם אופים סופגניות לבד אפשר גם לשלב בין קמח לבן וקמח מלא,כך נרגיש מלאים יותר וגם נזכה כבונוס בסיבים תזונתיים.

בלביבת תפוחי אדמה יש 150-200 קלוריות, אבל מי אוכל רק אחת? בערב נעים בו מדליקים נרות ושרים משירי החנוכה סביר שנחליק לתוכנו 1,000 קלוריות מלביבות.

כמה כללים חשובים שיעזרו לנו לעבור חג שקט ודל קלוריות:

לביבה שווה ל-2 פרוסות לחם. ניתן להחליף ביניהן בזמן ארוחה ולהשמיט ממנה את הפחמימות האחרות כמו פסטה, אורז וכו'.

אם מטגנים, עדיף טיגון בשמן עמוק על פני טיגון במחבת כיוון שטיגון בשמן עמוק גורם לספיגת שמן קטנה יותר לעומת הטיגון הרגיל.

השמן צריך להיות חם מאוד כיוון ששמן שאינו חם מספיק, נספג בכמות גדולה יותר.

טיגון סופגניות גדולות עדיף על קטנות. ככל ששטח הפנים של הסופגניה גדול יותר, היא סופגת באופן יחסי פחות שמן.

זה אומר שבאכילה עדיפה ½ סופגניה גדולה על 2 קטנות.

לאחר ההכנה מומלץ לספוג את שאריות השמן בנייר סופג. ואסור בשום אופן לטגן סופגניה בשמן פעם שניה.

עדיף לאכול סופגנייה העשויה בבית מחיטה מלאה.

אומנם חיסכון קלורי לא יהיה, אך אפקט בריאותי כן, בהעשרת הסופגניה בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים.

כאשר אוכלים סופגניה היא תחשב כארוחה, כך גם לגבי לביבות תפו"א וכמובן שאין לעשות זאת באופן יומיומי.

עדיף להכין פשטידת תפו"א במקום לביבות, כך חוסכים את הטיגון בשמן.

לביבות מעושרות- דרך פשוטה להעשיר את הלביבות ברכיבים דלי קלוריות ומזינים היא להוסיף לתפוחי האדמה ירקות כמו כרובית, קישואים. כמו כן, אפשר לאפות את הלביבות בתנור במקום לטגן.

ניתן להקטין עוד יותר את תכולת השמן בלביבות על ידי טיגון במחבת טפלון, עם תרסיס שמן או על ידי מריחת המחבת עם מגבת נייר ספוגה במעט… שמן.

באופן זה, הלביבה נאטמת על ידי קרום חיצוני, הנוצר על ידי הביצה ומונע חדירת שמן,

אפשר בכלל לאפות כול לביבה ואז אין צורך בשמן כלל!

מתכון ללביבית תפו"א אפויה לכבוד חנוכה.

חשוב לזכור תמיד מה מוכנס לגופנו ולאזן את התפריט בהתאם.

בארוחת החג בה מוצעים מספר פריטים מטוגנים ומתוקים, יש לבחור רק פריט אחד.
 

כמו תמיד, להקפיד שלפחות חצי מהצלחת שלנו תהיה ירקות- בהרבה צבעים, עם קליפה.

ומומלץ להימנע משתיה מתוקה, כמו תמיד, חבל על בזבוז הקלוריות.

 חשוב לזכור שהחג הוא שבוע בלבד ומיד בתום החג חוזרים לתפריט בריא ומאוזן!

חג אורים שמח!!!!

 



Comments are closed.