מאמרים

איזה קטשופ עדיף לנו? אם בכלל?

הדפסה

פורסם ביום ראשון, מאי 5, 2013

איזה קטשופ עדיף לנו?

אין מה לעשות, קטשופ נכנס ברוב ארוחות הצהרים של הילדים שלנו….

בסה"כ המרכיב העיקרי בו זה עגבניות, שמכילות ליקופן- אנטיאוקסידנט חזק ובריא שמגן מפני מחלות לב, סכרת וסרטן, ודווקא בקטשופ הוא זמין לנו יותר מבעגבניה….

ההמלצה  לצרוך 30 מ"ג ליקופן ביום. להמשך קריאה על ליקופן לחץ כאן.

הבעיה היא שהוא מכיל גם לא מעט פחמימות, כלומר סוכר, והשאלה מה עוד דחפו לנו לשם….

לקחתי 2 סוגי קטשופ להשוואה:

סוג הקטשופ ערכים של היינץ לכף (15 גרם) ערכים של אסם לכף (15גרם)
קלוריות 18 17
חלבונים (גר') 0 0.2
פחמימות (גר') 4.5 4.1
שומנים (גר') 0 0
כולסטרול (מ"ג) 0 0
נתרן (מ"ג) 163 110
ליקופן (מ"ג) לא כתוב 1.8
מרכיבים: רסק עגבניות עשוי מעגבניות אדומות בשלות (41%), חומץ מזוקק, סוכר, מלח, אבקת בצל, תבלינים, חומרי טעם וריח טבעיים. רכז עגבניות (35%),מים,סוכר,חומץ,מלח,תבלינים.

מסקנה:

בשני סוגי הקטשופ הערכים די דומים, וגם המרכיבים, בקטשופ של היינץ יש יותר מרכיבים לא רצויים כמו חומץ מזוקק, וחומרי טעם וריח, שלא מופיע בקטשופ של אסם, וגם קצת יותר מלח (נתרן).

בכל מקרה לא מומלץ לצרוך יותר מ-1-2 כפות ליום, וגם לא  חייב כל יום. כף קטשופ מכילה כ-17 קלוריות ו-5 גרם  פחמימה (=כפית סוכר אחת, בכף).

מעבר לכך עדיף לאכול ירקות כמו עגבניה בצורתם הטרייה והטבעית.

אם אתם רוצים, ניתן להכין קטשופ לבד בבית ואז אתם יודעים בדיוק מה אתם מכניסים פנימה, אבל בשביל צריכה של מקסימוםכף ביום, אפשר גם להסתפק בקנוי….

זה לא שאני ממליצה לאכול קטשופ, אבל קטשופ זה לא רק זבל… ואנחנו חוזרים לכך שהכל בתזונה זה עניין של איזון וכמות, לא להגזים לשום כיוון!

מצורף קישור למתכון של קטשופ בייתי של הדיאטנית יערה מהבלוג הנהדר – בישולוג, לחץ כאן.




השאירו תגובה