מאמרים

שוקולד!!

הדפסה

פורסם ביום חמישי, פברואר 25, 2010

ש-ו-ק-ו-ל-ד !

 כן כן, גם אני מכורה לשוקולד… אז מה זה הדבר החום, המתוק, המנחם, והטעים הזה…ואולי זה גם בריא?

 שוקולד עשוי מפולי קקאו קלויים וטחונים. השילוב בין מוצקי הקקאו (עיסת קקאו- החלק הבריא) וחמאת הקקאו (החלק הפחות בריא) הקיימים בפולי הקקאו נותן לנו מגוון סוגים של שוקולד. לשוקולד מוסיפים בדר"כ גם הרבה סוכר, אבקת חלב וונילין. ככל שהשוקולד כהה יותר יש בו יותר מוצקי קקאו, והוא אפילו נחשב בריא. מדוע? פולי הקקאו מכילים יותר מ-600 תרכובות צמחיות, ביניהן נוגדי חימצון (אנטיאוקסידנטים) שמסייעים להגן מפני מחלות לב וסרטן. ככל שהשוקולד מריר יותר יש בו יותר אנטיאוקסידנטים.

שוקולד בריא ללב- מדוע? שוקולד מריר מכיל כמות יפה של פנולים ופלבנואידים (מה שבריא ביין האדום)- אנטיאוקסידנטים חזקים. אכילת שוקולד מריר יכולה לעזור בהורדת לחץ דם ובשיפור תפקוד כלי הדם וזרימת הדם בגוף. בכך הוא תורם להקטנת הסיכוי לחלות במחלות לב וכלי דם.

שוקולד וזיכרון- שוקולד הוא אחד המאכלים המכילים כמות גדולה של לציטין, חומר שעוזר לזיכרון.

 שוקולד ומצב רוח טוב!- שוקולד הוא המזון היחיד המכיל פנילאתילאמין- "סם האהבה"- כימיקל שעולה במוח בתקופת ייחום וחיזור של חיות ובזמן התאהבות אצל בני אדם. לא סתם אנשים מתמכרים לתחושת ההיי שאכילת שוקולד נותנת.

 הרבה פעמים כאשר ישנם חסרים תזונתיים מסויימים כמו חוסר בברזל (אנמיה), יש דחף לאכילת מתוק, ובעיקר אכילת שוקולד.

 לסיכום: כרגיל, יש שוקולד ויש שוקולד, בכול השוקולדים יש אותה כמות קלוריות (גם בשוקולד ללא סוכר ושוקולד חרובים), מבחינת שמירה על המשקל צריך להיזהר! יש כ-550 קלוריות ל-100 גרם (חבילת שוקולד), אבל כמו בלחם- שלחם לבן משמין כמו לחם מחיטה מלאה באותה מידה אבל אין מה להשוות מבחינה בריאותית בין שניהם! כך גם לגבי סוגי השוקולד השונים. בשוקולד לבן יש בעיקר חמאת קקאו ואין כמעט מוצקי קקאו, הוא משמין כמו שוקולד מריר, אבל מבחינת בריאות…. שמים וארץ…. שוקולד מריר, בריא, ומומלץ! כרגיל הכמות היא החשובה. חפשו את השוקולדים המרירים עם 70% ומעל מוצקי קקאו, ואיכלו ממנו כ2-4 קוביות ביום. לבריאות!

מתכונים באתר עם שוקולד:

עוגת שוקולד ושמן זית

עוגת שוקולד במיקרו של קרין גורן

כדורי שוקולד RAW FOOD

שוקולד RAW FOOD




השאירו תגובה